Ako + Pall Mall dan Dunhill....



Ako Tak tahu mcm mn nk mulakn!!.....Hmmmmm 

dlu2 masa kecil ako "Benci" bila tengok orang merokok..bau asap la dan pening bila Terhidu! ako melarikan diri dan pergi dari tempat itu..Actually my parents also Smoking..HaHaHa! It's ok Im Fine..pernah la dlu curi2 sebatang 2 try smoke..Tp Tak da FEEL langsung. Tak sedap pon...!! 



So! bila dah mula mengukir kerjaya nie ako dah berjauhan dari keluarga dan kawan2 di Kg halaman yang dulu selalu bersama..kini ako Jauh merantau untuk mencari rezeki dan mengukir kerjaya di sini [Kuala Lumpur]..dan mulai dari itu saya kena belajar bagaimana hidup untuk berdikari..DAN saya Rasa seronok pada usia ini saya di beri peluang untuk belajar berjauhan dari Family dan belajar macam mana erti hidup yang sebenar. Alhamdulillah kehidupan ako di sini sangat seronok dan Life as Bujang la katakan..HeHeHe :p

Hari demi Hari..ako mula menerima cabaran hidup! kadang2 ako inginkan sesuatu yang boleh menemani ako...GF? Maybe..on off! Facebook..sometime boring and penuh khayalan semata2..Not in Reality. so? ako bertemu jodoh dengan binatang "Pall Mall" nie pada [29 April 2010] for My 1st Time la..rasa segan and bersalah bila membeli Pall Mall Tue di 7eleven..kat kaunter: "kak" Hmmmm...&^%$#@*(&$% (confused) Nk Nk Nk..Pall Hijau 1. Lama ako berfikir dan decided..(saya dh mula rasa mcm org bodoh Tersengeh2 sorg) HaHaHa..That is my 1st time i bought a box cigarettes using own my money..(dlm hati Tak pe lah..dlu ako Tak smoke sbb Tak nak pkai duit mak ayah..duit pon cukup2 utk belanja kt asrama) so! ako terus kan hidup dengan bertemankan binatang "Pall Mall" Nie...

Tapi Lama kelamaan saya rasa tidak selesa..kadang2 sakit kepala dan pening2..so! ada kawan kata and nasihatkan..mungkin sebab kamu merokok Rokok yang tak betul...*Mungkin juga dalam hati ku..!! kawan tue pon pakai Dunhill Merah..so saya cuba lah!.. Bah! Genk mcm Ngam plak dengan Feel ku nie Taw...HahaHa. So till now ako bertemankan binatang "Dunhill Red" la nie plak..Ibaratnya seperti "AKO" MEMBUNUH DIRI. :'(.. Tapi masa ini saya belum di tahap yang "Addicted" lagi la..[ klu ada Ada lah! Klu X ada..Ok Im Ok! :)


Tapi ayat nie memang Tak Tahu kenapa si "PEROKOK" macam saya akan memberi nasihat seperti ini.."Klu Boleh Adik2 kat Luar sana..Tak payah La Merokok" membazir Duit Ja..HaHaHa! sebelum itu saya dapat Kata2 ini dari seorang kawan office..Tp dia dah Tahap sekotak untuk 2hari je..HuHuHu! Cuak Jugak..coz dia dah lama dalam bertemankan Rokok nie dari bangku sekolah lagi, sampai merokok dalam Toilet kata dia. HaHaHa! Tapi yang saya perasaan saya merokok menyorok dalam Toilet bila kt Office..Tak seperti abang2 Otai kat luar sembang2 sambil merokok dalam Toilet..Bila Keluar dalam Toilet..ako Tunduk muke Je...malu and Tak nak orang tahu...padahal!! asap berkepul2 dalam bilik Toilet ako...ako dah TerGelak n Ketawa Terbahak2...HaHaHaHa! so..POINTNYE..Hmmmm! Maybe ako hanya sementara ini sahaja and Just for Enjoying at the moment..Maybe 1day ako akan tinggalkan tabiat dangan "Binatang" Tak baik ini...Insha Allah!! Amin. 

P/s: Hanya diri ako sahaja yang mampu mengubah diriku...(Tahu plak) so?? :p


Comments

  1. sejak bila ko pandai isap rokok ni mad!!!!

    ReplyDelete
  2. Tulisan yang menarik pasal rokok.. Pointnye kat sini, merokok membahayakan kesihatan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1