Happy Mother's Day

Assalamualaikum w.b.t! 
Hey! Hey! Hey! Whats up Guys...(Tetiba ckp style omputih plak) HeHe 


Today 8-May-2011....Mothers Day ka? HuHuHu
Bila Tengok kwn2 semua wat status di Facebook semua luahkan perasaan sayang masing2 dan ucap Happy Mothers Day.


Oh! so This week..memang sure celebrate Mothers Day la Tue!..Im Follow Je..Tp X wish n wat Status Lagi kat Facebook. Tak pe la..(dlm hati..Tak ada ucapan kata2 yang boleh mengambarkan erti PENGORBANAN seorang IBU, biar sekali pun Dia ingin mengandungkan dan menjaga Ibunya seperti Ibunya menjaganya sejak Kecil) HuHuHu.


For me..Istilah Hari Ibu itu adalah EVERYDAY!! setiap hari adalah Hari utk IBU ku..kerana ako inginkan yang special dan Terbaik buat ibuku..kucupan sayang dan Doa yang terbaik dari ibu ku..kerana di situlah Terlekatnya SYURGA buatku! T_T


Khamis : 5.35 pm...OTW nk Balik Umah lepas dari Kerja....: (on call)


me: Assalamualaikum Inak(Ibu)..
Inak: Walaikumusalam Otoh(anak lelaki/son) why?
me: Inak.. This week celebrating for Mothers Day..
Inak: Yes..
me: Inak I LOVE U ..and Really MISS U :"(
Inak: I Love u Too my son..Yes I know that!
me: Inak...:'( (Im crying suddenly). Oh my God! I can't control it.
Inak: Why u crying...It's ok! Im Fine Here..
me: Inak..I LOVE U..I LOVE U..I LOVE U..muaahxs!! and pls Forgive me if i've do some wrong and hurting u.
Inak: Nothing my SON..Allah Bless u and may Allah given STRONG for us.
me: Insha Allah..ok nah Inak! salam..Bye.
Inak: ur Take Care my son..be STRONG ok! Bye...
me: Ok nah!....Im walk n Im still crying. Oh! Im Really missing my MOTHER!! Ya Allah....:'(


Dulu saya dan adik beradik yang lain..bila hari Ibu selalu buat something surprised, Hmmm..dh tak ingat..I think masa 2001 kot. 1st time rumah ada pengisar kek dan oven (Excited sangat) ..so! kami berbincang antara adik beradik mahu buat kek buatan sendiri..utk pertama kalinya dalam hidup..dan masa tue pun umur masih tingkatan 1 kot. umur 13 tahun..HeHeHe ^_^ (lawak)
Alhamdulillah!!..kek coklat menjadi juga akhirnya pada masa tue..tapi coklat dia agak pahit sikit la (terlebih serbuk koko kot) dan Boleh la.! diterima hahaha..and Then..pikir2 tak kan Kek je? Kn!..kena ada juga la present/Hadiah. Tp Duit pun masa itu ada berbaki dalam RM5 ja lagi..pakat2 dengan adik pergi ke "Kedai Keling" (istilah bahasa SABAH nya la..keling/mamak) so, tengok2 apa yang sesuai..jumpe la perfume harga Rm3.5 HaHaHa..Jadi lah jgak!! bungkus dengan pembalut hadiah RM0.50 yang simple2 sahaja.


So! mlm itu sangat happening dan IBU ku mengalirkan air mata T_T...kami semua rasa sebak and sambil tue senyum2 Happy juga la..dan Itulah kali pertamanya Bagi saya dan adik2 dalam kenangan yang sangat tak Boleh di Lupakan..dan seterusnya Tahun demi Tahun..akan ada juga la istilah SPECIAL DAY for Mothers Day. Tapi kalau boleh "sebaik2nya"..Istilah Mothers Day ini kita hadiahkan lah setiap hari buat ibu kita..(",) anyway..yang dh Bergelar Ibu,Emak,Bonda, Ummi,Mom,Mother,Mummy,mama,Inak and yang seangkatan dengannya..wish u all HAPPY MOTHERS DAY! It's SPECIAL DAY for ur Great as MAMA. Lastly..so! Hidup di perantauan ini banyak memberi kekuatan dan kesabaran bagi ako yang kini berjauhan dan mengerti akan ketiadaan IBU di sisi.. Tetapi hanya mampu ku iringi doa setiap dalam solat ku..buat IBU dan AYAH. Amin...Insha Allah!




Mothers Day song by Eddie Kilgallon








Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. akak jugak rinduk samak inak akak di johor..T_T

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1