Happy Teacher's Day



[ 16th May, 2011 ]

Teachers
Paint their minds 
And Guide Their Thoughts
Share their achievements 
And Advise Their Faults


Inspire a Love

Of Knowledge And Truth

As you light the path

Which leads our youth



For our future brightens

With Each Lesson You Teach

Each smile you lengthen

Each goal you help reach 



For the dawn of each poet

Each Philosopher And King

Begins with a Teacher

And the wisdom they bring



Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera

Hey Cikgu!! 
Selamat Pagi Cikgu....Selamat Petang Cikgu! HeHeHe (: 
[ Ingat lagi tak..ucapan2 tue di sekolah...?]

Ok! Kesempatan ini saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI GURU buat semua warga pendidik yang bergelar GURU..khasnya buat Guru2ku yang tersayang dan yang telah banyak memberi tunjuk ajar serta mencurahkan ilmu bakti pada saya sehingga la apa ada nya saya sekarang ini. Terutamanya buat Guru2ku di TADIKA Kemas Kg. Nelayan Likas, SK Inanam Laut, SMK Likas, Politeknik Kota Kinabalu dan UTM. Khususnya buat Guru2 di seluruh dunia...HAPPY TEACHER's DAY  to all Teachers in around the WORLD.

Alhamdulillah! dan Jasa Guru2 semua tak ternilai harganya buat saya T_T..Kalau dulu di zaman sekolah banyak kenangan yang saya Tak boleh lupakan..Zaman Tadik, Sekolah Rendah..Sekolah Menengah..sehinggahlah ke Universiti! semuanya adalah satu proses pendidikan yang mendidik agar saya menjadi seorang MANUSIA yang berguna dan akan BERJASA pada bangsa, agama dan negara.

Kalau nak diceritakan kenangan di zaman persekolahan dulu2..rasanya tak akan habis sampai ke esok hari untuk saya ceritakan..tapi sedikit peristiwa yang saya tak boleh lupakan Bila ketika dulu saya di Sekolah Menengah SMK Likas di Tingkatan 4 dan menganggotai badan PENGAWAS. So! kita orang time tue kena arrange la untuk Sambutan Hari Guru..ape yang bestnye...saya kena handle bahagian Pengacaraan Majlis dan Persiapan Persembahan time tue..kita orang memang ENJOY dan SERONOK sangat...HaHaHa! Everything semua kena handle..dari segi kostume+Pentas+sound System+Kehadiran Pelajar+Sambutan Istimewa buat Guru...dan sebagainya...

Punye la Excited!!...dalam week 1 kat sekolah nak Celebrate hari guru..sibuk dengan painting banner+ Kad Jemputan+ Souvenir+Game dan lain2...hahaha! (",) petang2 kat sekolah kita orang sampai stay back dan sibuk dengan persiapan....dan mlm sebelum hari kejadiaanya tue, saya Tak boleh Tidur Ok! Excited sangat dan Rasa Tak sabar nak menunggu keesokan harinya untuk Majlis Sambutan buat GURU2 ku yang Tercinta...HeHeHe! So..bila hari peristiwa tue...Alhamdulillah! semuanya berjalan dengan Baik dan Kite Enjoy sangat...byk Enjoy kn..KeKeKe >.< 


Pelangi - Biarku Menjadi Lilin


so! di sini saya ingin dedicate kn lagu ini buat Guru2 Ku Tercinta...Doaku dan Harapan semua cikgu2 sentiasa sihat dan mendapat rahmat dan kekuatan dari Allah S.W.T Insha Allah..andai kata saya ada "kenakalan" dan "Terkurang ajar"...mohon ampun dan maaf saya hulurkan..HalaIkan segala ilmu yang cikgu berikan selama ini pada saya. I Love U CIKGU!! v_v

"Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara"







   

Comments

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1