McDonald's


Eeeeeee! knp nie tetiba pasal McD nie..ce citer ce citer....
sesuailah dengan trademark McD nie.."I'm Lovin' I't" HeHeHe memang kite Layan McD.
Hari ini dan sekarang ini (tengah write Blog nie..almaklumlah! semangat nk update Blog..HaHaHa) ako lepak dalam McD Taman Equine..Tempat ini banyak kenangan, Especially last year 2010. HeHeHe..nnt sat kite citer la yer..Jap lagi!

Zaman kanak-kanak "Rebina"
Ok! knp ako nk Juga tulis pasal McD nie, Masa kecil2 parents ako Tak pernah dedahkan dan bawa kite orang makan kat Fastfood2 and yang stendet2 nie as McD or KFC la..lalu je Restoran McD masa tue..tp dengan harapan, Moga2 emak n ayah bawah la sesekali makan McD, KFC or Pizza Hut ke kn!..kenapa taknye, Excited bila Iklan dalam Tv mempengaruhi pemikiran kanak2 masa itu dan sampailah sekarang...termasuk la ako! HeHe. so...lepas itu Emak and Ayah cakap.."itu semua tak sedap" kite makan dekat "Kedai Keling ja la" (Kedai mamak) Sabah sinonim dengan istilah Keling kt sn...walaupun kt semenanjung ini Istilah "Keling" tue agak ada perkauman dan sensitif sikit. HuHuHu


Time tue Raya Puasa..saya ingat lagi masa kecil2 dlu klu dapat "angpow" duit raya..budak2 memang seronok..masa tue saya dan cousin saya sendiri dapatlah kumpul dalam 30hinggit beraya, HeHe..and then kite pon decided nk turun ke Bandar KK semata2 nk ke Restoran McD, jalan dengan slumbernya sambil pakai-pakaian baju selangor (melayu). So! That's is my 1st Time dgn cousin sendiri mkn kt McD..nk order n nk masuk dalam McD pon Takut2..lama terjenguk kat Luar masa tue!! (takutlah..Tak pernah n 1st time kn) hahahaha...biasalah kanak2 kn time tue..tak silap saya umur masa tue 10 Tahun!! Yes.....(",) so, bila nk order tue..saya  order set  Nurgget and Coke ja! Alhamdulillah! saya sangat seronok dan dengan "BANGGANYA" dapat mkn mcm dalam iklan kt Tv tue..Alkisahnya! (kesian kn) HaHaHa!

World Cup 2010 -South Africa
Masa ini saya dh berkerja kat semenanjung di KKLW. Life as Bujang..n life urban la katakan! so..Bola Bola Bola musim demam Bola bermula!...masa yang di tunggu 4 tahun sekali. so! McD as sponsor World Cup time tue..ape lagi bnyk la Program and Mkn Free by coupon ok. Masa itu  my Best Prend Riel and Munir ada bersama..so! memang enjoy Gilakkk..HaHa! Just Imagine Tengok Bola mesti di McD Taman Equine nie. (Masa ako menulis nie..ako boleh terbayang situasi dlu dan kenangan kita bersama ur Guys..sbb ako kt McD masa write story nie....alamak! Rinduuu la plak) minum coke or sprite boleh refill sebanyak mn yang boleh, smpai kembung perut d buatnya! HaHaHa...T'Gok bola..dpt 1 Gol dpt la juga Coupon mkn set Breakfast percuma..sape yang tak nak kn? kejadian masa itu sehingga rasa mual n muak nk termuntah baru surrender nk stop tak nk makan dh! HaHaHa...Jadi Jadi Jadi!!! berat badan pon time tue memang mendadak kaw2 la...Riel and ako Memamg Ketara chubbynye wakakaka!!. Tapi kitaorang seronok and memang enjoy time tue..satu kenangan yang rasa saya memang tak boleh di lupakan! Im-Germany Fans..Riel-Japan-Korea-Uruguay-sume kalah! HaHaHa..but Team Munir-Sepanyol Finally won.!! memang Hebat! :)

Ako..Munir..n Riel..AWESOME!


Big Mac or Mega Mac
This is my Fav Gile..Gile!! Big Mac...klu masa makan tue kena penuh dengan penghayatan dan sambil tutup mata >.<..nikmatnya~! Hahaha! (Terlebih suda bah!) walaupun suda sedia maklum McD nie banyak kandugan gula n kolestro dalam setiap hidangan tapi ako tetap mkn juga..Tak kesah dh! klu nk mkn..mkn ja la! senah oii...Huh! (ayat2 chef wan) HahaHa. Tapi saya tak selalu amalkanlah! seminggu sekali mcm tue cukuplah kn!. Ok! so..banyak juga la kekadang kita dengar2 tentang McD nie..antaranya Produk Yahudi, ada kandungan Babi, dan Haram lah! tapi entah kenapa sehingga sekarang ianya masih lagi berterusan? ibu bapa still bw anak2 mereka mkn ke McD..for me la! Don't be Hipokritla..kata nk Boikot la, tapi ko lantak juga kn? ek ek ek!!....sape yang tak pernah mkn McD?..rasanya sume dh try kn..tp klu ada peluang nk mkn mkn lah Kot! HeHe. so..soal benda2 itu semua bergantung dgn niat dan was-was kita sendiri..ianya memang Halal untuk  kita mkn..kita nilai la sendiri!! dan sentiasalah memilih yang terbaik..Insha Allah! ok apa2 pon kontrol pemakanan n senaman itu penting...baru sentiasa sihat kn! (cakap je la..ko mat) padahal tak buat pon ..Hehehe!! peace ^^




saya punye collection, gelas contor Exclusive time world cup 2010


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1