why TenGku-MaT? kekeke...




Haluuu...(:

Mesti korang rasa pedap n tertanya-tanyakan kenapa nama dia nie Tengku MaT.  Hehehe! itu adalah gelaran saya sejak dari dulu lagi di bangku sekolah menengah..tapi saya tak bagi glamour sangat la nama tengku time tue.

Biasalah kecil-kecil dulu ada impian dan angan-angan sendiri..ikut macam citer “Puteri Impian” Lakonan Amy Mastura..Tapi nie nak Putera Impian plak. Saya aplikasikan lah nama nie di email dan friendster saya sampai sekarang. Kadang2 ada juga kawan2 yang rasa meluat dan ketawa bila nama nie saya di sebut tengku_maT..Erm! biasa la jelous la tue ada nama tengku anak raja Hahaha!..kadang2 saya nie cepat perasan betul tapi saya masih di bumi yang nyata dan langit yang saya junjung..Maksudnya saja2 la tue nak letak tengku mat..Tak Lebih2 lah!

Macam Mana saya dapat nama tengku mat nie?..Dulu kat sekolah..kalau nak ditanya “Mat Apa impian Kamu”? saya jawab nak jadi anak raja cikgu nama TenGku..Sebab anak raja nie mesti hidup mewah, glamour n dihormati.

So, bertitik tolak dari ari tue terus saya abadikan nama nie Tengku-MaT. Hari2 saya berangan-anagan bagaikan anak raja..hahaha! harap semua boleh terima la yah. Ala biasalah, kitakan manusia biasa sometime kita rasa nak hidup dari kebiasaan kita sendiri.. Janji hidup kita happy n sentiasa mendapat rahmat dari Allah S.W.T. so, Jadilah nama tengku MaT nie  sampai sekarang!



Comments

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1