Movie: In Time






Salam
Hey! whats up guys?



Entah la, tiba2 ako terfikir nak share plak movie yang ako Tertengok petang td kat astro, Every weekend ako memang dok umah je dan layan movie sampai "Lebam"..hehehe! 

Sambil2 buat teh panas kat dapur and kuih bahulu yang terhidang atas meja tue ako cari lah rancangan Astro utk Movies, and ngam timing movie nie keluar "In Time" ako pon huurmmm layan je la kan..mcm best je jalan citer dia, nampak plak yang berlakon tue Justin Timberlake and Heroin dia sure ako Tak kenal langsung..tp nmpk cun jgak, hehehe and 1st time nmpk dia berlakon..so, dlm2 ke khusyukan ako layan movie nie..till ending tiba2 ako tersentap plak!

Jalan cerita dia mengisahkan tentang Masa, umpamanya Masa itu sangat berharga dan klu di ikutkan kita Tak ada nila masa itu sebab begitu berharga sebenarnya! so, balik pd cerita nie "In Time" dorg bole beli masa dan sebagai satu urusan jual beli boleh hidup smpai 1Juta tahun and nk bayar tol pon dengan masa..contohnya: Nak bayar tambang bas dengan nilai masa..RM2Jam..Harga tol bila nk lalu dorg kena bayar dengan masa RM1 bulan jangka hayat hidup dorg and Polis yang bertugas minta bayaran elaun gaji dorg pon dengan masa. HaHaHaHaHa so, this is my 1st time tengok movie mcm nie walaupon bagi sesetengah org yang dh pernah tengok movie nie since 2011 yang agak dh basi...tp sure ako betol2 ketinggalan. Tp apa yang penting d sini ako boleh imagine bertapa tinggi nilainya masa itu perlu untuk kita hargai dan tak ada tanding nilai nya dengan wang ringgit..yang sebenarnyalah!



Hidup ini telah ditentukan oleh Allah s.w.t dan masa kita bermula adalah sejak kita lahir lagi dan sampailah ke satu hari berakhirnya masa kita d dunia ini. Hargailah masa yang kita ada skrg ini dan binalah kehidupan yang akan menjamin hidup kita agar berjaya d dunia dan akhirat. So, thats all utk cerita movie nie..HaHaHaHa! kadang2 benda2 mcm nie dapat membuka hati dan minda kita untuk berfikir sejenak kan..Inshallah

Anyways..rates untuk movie nie ako bole letak 8.4/10

Thanks!


Comments

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1