SETAKAT DISEMBER 2017 INILAH PERJALANANKU - AHMAD BIN LAKIBUL



Salam,

Aku just nak share gambar-gambar aku travel selama ni.

Ahmad Lakibul's Travel

Ahmad Lakibul's Travel

ndak sangka plak kan sejauh ini suda perjalanan ku. walaupon tak sehebat kwn2 yang lain..Tp itu bukan ukuran dan jauh sekali untuk aku mau menunjuk2 atau bermegah. Dunia ni bukan ada apa pon kau mau kejar atau dengki mendengki satu sama lain. Tp apa yg aku mau ckp ilmu dan pengalaman perjalanan tu yang sangat berharga dan mungkin akan bermanfaat kpd org lain bila kau kongsi sekali. byk benda yang mungkin kau akan lihat dan belajar bila istilah "TRAVEL" ni kau lalui sendiri. Ada org hanya utk mau shoppin' + honeymoon atau holiday sama family. Tp jenis aku..aku akan study sendiri setiap negara tu dan bila kau suda sampai sana ko bole adapt sendiri in actual.

Alhamdulillah selama ni aku struggle sendiri dengan perbelanjaan dan kos travel aku tanpa apa-apa sponsorhip atau bantuan mana2 org persendirian. masih lagi ku ingat pesan arwah ayah, dia ckp "jangan sesekali kau meminta-minta atau menyusahkan orang lain" sampai sekarang aku pengang kata-kata tu. Tp kan klu ada org mau bagi ndak da masalah bah tu kan? hehe. rezeki orang tu berbeza-beza dan dlm rezeki kita tu ada hak org lain (itu kau jangan lupa). satu petua dia yang aku cuba selama ni dlm bab rezeki..1st sekali kau jgn lupa mau kasi duit utk mama bapa kau setiap bulan klu suda gaji. Ndak kisahlah sikit ka byk ka..Janji ko bagi. Itu penting dan wajib. 2nd kau jangan berkira klu ada rezeki lebih belanja kwn2 atau family kau. Tp klu boleh utamakan family la. ðŸ˜‚

Insha Allah setiap perancangan yang terbaik aku suda susun..jodoh, rumah dan tingkatkan kerjaya mungkin tunggu masa yang sesuai jak yang Allah akan tentukan. lepas ni aku akan teruskan utk terus mengembara dan dlm perancangan aku tahun 2018 ni..aku akan ke:-

1. Siem reap
2. Phnom phen
3. Yangon
4. Mandaley
5. New zealand
6. Seoul
7. Beijing
8. London
9. Paris
#neverstopexploring



Comments

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1