MENGEMBARA KE BUMI YOGYAKARTA, INDONESIA - PART 4


:....for Part 3 pls click here!



DAY 4



Monink peeps!


utk hari terakhir kami di sini, 21 November 2017 kami tak ke mana-mana di Jogja ni. sebab flight kami pagi tu pkol 10.20 pagi. Terpaksa u! masa time promo AirAsia hari tu, ini je masa dan tarikh dia yang murah. So, bagi kami untuk 2 hari 1/2 nak cover Jogja ni just nice je lah. Ada lah lebih kurang 10 tempat dapat kami cover klu x silap. And, actually byk lagi tempat2 yang menarik di Jogja ni. The rest tu ko p search dan study la sendiri ye. Hehe :-p

pagi tu kami check-out awal sikit pkol 7.30am dari hotel dan terus gerak ke Airport. nak breakfast pon kami kata kat "ala airport je lah" takut rushing dan x sempat plak kan. atleast, bila ko dh kat airport semua dh selamat. Nok! ni negara orang klu ko tinggal flight naya ko nnt. as usual, AirAsia flight dia delayed la plak sampai 2jam 30minit. adoii..letih la mcm ni. AirAsia dengan Delay ibarat berpisah tiada. bagai aur dengan tebing..gigi dengan lidah! dh mcm2 perumpamaan aku keluar ni. adoii malaslah delay2 ni. Nasib dia bagi mkn free sambil2 tu lepak kat The coffee bean.





Akhirnya!

kami pon sampai juga ke tanah air. syukur alhamdulillah! semuanya selamat seperti apa yang dijanjikan oleh Ari sama kami dari awal sampai berakhir trip ni. lebih kurang pkol 4:00 petang juga touch down di KLIA2. Just relax dan mcm biasa kami akan cari KFC terus sbb craving gilak dengan kepci ni. tempat biasa kami lepak, kat mana lagi Cyberjaya la. Mcm dh kena santau plak dh hahaha! 


SUMMARY


Aku kena cepat habiskan juga entri psal Jogja ni, sebab next week aku nak ke Bangkok plak Hehe. Kali ni aku p solo i'm traveling alone :-p ok apa yang aku nak simpulkan di sini, peranan supir tu amat penting. Dari segi travel guide dan transport tu kira ko dh settle nk explore Jogja ni. Bukan kata x adventure la, manja la. sbb kami ni kena kejar masa klu ko nak drive sendiri nak sewa kereta boleh, Tp..1. costly 2. masa ko akan habis dengan nak study je routes kat sini. FYI, jln di Jogja ni bukan mcm kat tempat kita d Malaysia..then, klu ko nk pkai waze sekali pon tiba2 di kawasan pendalaman tak ada line. susah jugak lah. duit + masa itu penting. 

once ko dah ada supir, u know ko memang dh VVIP cakap je mn yang ko nak pergi. pasal supir ko boleh refer di PART 1 hehe! ok semua, HAPPY TRAVELLING dan jaga diri korg bebaik nnt kat sana ye dan ini adalah kos kami sepanjang saya di Jogja:- 

kalau ada sesiapa yang nak full Itinerary kami bole drop ur e-mail below on comment

*credit kpd Leen sebab dia adalah pakar dalam menyusun itinerary ni. Terbaik uolls, very details. 


over all cost:-

1. Flight Tickets: RM90.10
2. Accommodation: RM121.00 / 4D3N / persons
3. Supir: 1.5 juta rupiah / 3 person (500k per persons) / RM156.50
4. Ground activity: 700k / persons / RM219.10
5. Food + Shopping: RM93.90

Grand total: RM680.60/persons

Terima kasih semua!



ok my next trip will be come by next week. Hello! Bangkok



Harga tiket ni aku dpt grab utk return RM140.00 shj Hehe!


Comments

Popular posts from this blog

Saya Jual - Ikan Masin Sabah Terbaik

BERCUTI KE TOKYO, JEPUN MUSIM LURUH - PART 1

TRAVEL SOLO KE BANGKOK, THAILAND - PART 1